ARCHIWUM aktualności - rok szkolny 2020 / 2021
 
   [SP 9] Nabór do klasy sportowej

Szanowni Państwo.

Mimo obecnych trudności z dostępem do edukacji w "klasycznej" formie, mamy nadzieję na szybki powrót do nauczania stacjonarnego i nie zamierzamy rezygnować z projektu klas sportowych . Wydaje się, że teraz jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, istnieje potrzeba aktywności fizycznej.
Dlatego uważamy, że tworząc klasę sportową damy szansę dzieciom na wszechstronny rozwój umysłowy i fizyczny.

W Szkole Podstawowej Nr 9 w Rumi od wielu lat z dużymi sukcesami realizowany był program klas sportowych o profilach piłka nożna oraz piłka siatkowa. Dzieci i młodzież skupiona w tych klasach osiągała wysokie lokaty w rywalizacji szkół, na wszystkich jej poziomach, a pod względem nauki, klasy sportowe nie ustępowały klasie matematycznej.
W roku szkolnym 2021/2022 planujemy kontynuować nasz program i utworzyć klasę sportową ukierunkowaną na piłkę siatkową i piłkę nożną.


Czego możemy się spodziewać?

  • klasa liczy do 24 osób;
  • zajęcia sportowe odbywają się bez podziału na grupy;
  • rozszerzony program wychowania fizycznego obejmuje 10 godzin tygodniowo, z czego 4 godziny to podstawa programowa (realizacja programu jak w klasach ogólnych), natomiast 6 godzin przeznaczamy na dyscypliny kierunkowe;
  • w klasie zajęcia wychowania fizycznego prowadzić będą nauczyciele z aktualnymi licencjami związków sportowych;
  • zajęcia prowadzone będą na obiektach szkoły;
  • zapewniamy ciągłość szkolenia w zakresie dyscyplin kierunkowych również po ukończeniu szkoły podstawowej - współpraca z klubami sportowymi na terenie Rumi: Akademia Piłki Siatkowej Rumia oraz Miejski Klub Sportowy ORKAN Rumia;
  • zapewniamy udział w rywalizacji na poziomie wojewódzkim i ogólnopolskim oraz w rozgrywkach organizowanych przez Polskie Związki Sportowe.

Co daje Nam takie rozwiązanie?

  • umożliwiamy naszym pociechom realizowanie ich pasji pod okiem doświadczonych trenerów;
  • dbamy o harmonijny rozwój fizyczny naszego dziecka;
  • uczymy dzieci dyscypliny i wytrwałości w dążeniu do celu;
  • dajemy dzieciom podstawy wiedzy o prawidłowym żywieniu, dbałości o higienę, podstawach treningu oraz odpowiedzialności za własny rozwój;
  • dzieci nabywają umiejętności prospołecznych, uczą się współpracy w grupie;
  • wdrażamy dzieci do Świata Sportu poprzez uczestnictwo w rywalizacji sportowej;
  • kreujemy postawę kibica w oparciu o ideę fair play.


Jeśli macie Państwo jakiekolwiek wątpliwości, prosimy o kontakt z trenerami:

Ziemowit Bernatowicz - trener piłka nożna tel. 608070304 e-mail: ziemekb@interia.pl
Robert Sawicki - trener piłka siatkowa tel. 602593562 e-mail: robert77sawicki@gmail.com


Szanowni Państwo.
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani sportowym rozwojem waszego dziecka, prosimy o kontakt. Informacje od Państwa pozwolą nam określić właściwy kierunek działania i potwierdzić, że pomysł i realizacja naszego planu spełnia Państwa oczekiwania.


Ze sportowym pozdrowieniem.

Nauczyciele wychowania fizycznego
Ziemowit Bernatowicz
Robert Sawicki
Daniel Hadam

[#2587]  dh, 30.06.2021 10:59 
   [SP 9] V Pomorska Uczniowska Konferencja Naukowa
[#2594]  al, 31.05.2021 23:23 
   [II LO] REKRUTACJA DO KLAS I W ROKU SZK. 2021/22

ZASADY REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH


II  Liceum Ogólnokształcącego im. J. K. Korzeniowskiego w Rumi
w roku szkolnym 2021/2022

dla kandydatów będących absolwentami klas ósmych szkoły podstawowej  

Na podstawie:

  • Ustawa   z   dnia   14   grudnia   2016   r.   Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 i 1378 oraz 2021 r. poz. 4)
  • Ustawa   z   dnia   14   grudnia   2016   r.   Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1287))
  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2020 r. poz. 1327 oraz z 2021 r. poz. 4)
  • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn. 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek i centrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1737)
  • Na podstawie  § 11b ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 z późn. zm.)

 

 

W roku szkolnym 2021/2022 powołuje się trzy klasy:

 

Klasa  I a

 o profilu psychologiczno – pedagogicznym 

pod opieką Uniwersytetu Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej wydział zamiejscowy

w Sopocie

  • przedmioty rozszerzone  grupa I jeden do wyboru przez ucznia: język polski lub wiedza o społeczeństwie
  • przedmioty rozszerzone grupa II jeden do wyboru przez ucznia: j. angielski,  j. niemiecki, historia,  geografia, biologia, chemia, fizyka, matematyka, informatyka
  • przedmiot uzupełniający: edukacja psychologiczno - pedagogiczna,
  • język nowożytny: j. angielski, j. niemiecki,
  • przedmiot dodatkowy: samorząd terytorialny w Polsce – innowacja pedagogiczna
  • praktyki pedagogiczne w klasach przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej Szkoły Podstawowej Nr 9 w Rumi oraz placówkach przedszkolnych na terenie Rumi

Profil przygotowuje między innymi do podjęcia studiów z zakresu nauk humanistycznych, psychologiczno-pedagogicznych, socjologii.

 

Klasa I b

o profilu sportowo – obronnym

pod patronatem Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni

  • przedmioty rozszerzone  grupa I jeden do wyboru przez ucznia: język polski lub wiedza o społeczeństwie
  • przedmioty rozszerzone grupa II jeden do wyboru przez ucznia: j. angielski,  j. niemiecki, historia,  geografia, biologia, chemia, fizyka, matematyka, informatyka
  • przedmiot uzupełniający: bezpieczeństwo publiczne
  • przedmiot dodatkowy: nautyka z elementami nawigacji lub fizyka doświadczalna
  • język nowożytny: j. angielski, j. niemiecki,
  • 10 godzin wychowania fizycznego przy realizacji programu innowacyjnego w następujących sekcjach sportowych:
  • - sekcja lekkoatletyki terenowej

    - sekcja pływania

    - sekcja rugby/karate

    - sekcja sportów obronnych

  • zajęcia na strzelnicy, symulatorach Akademii Marynarki Wojennej, zajęcia terenowe
  • możliwość uzyskania patentu i licencji strzeleckiej

Profil przygotowuje między innymi do podjęcia studiów na uczelniach wojskowych i cywilnych  w tym Akademii Marynarki Wojennej,  na Uniwersytecie Morskimj. W ramach współpracy z  uczelniami uczniowie mogą kontynuować  naukę na wydziałach: mechanicznym, nawigacyjnym, zarządzania przedsiębiorstwem, logistyki i handlu morskiego oraz wielu innych.

 

Klasa I c

o profilu prawno - administracyjnym 

pod patronatem Uniwersytetu Morskiego w Gdyni

  • przedmioty rozszerzone  grupa I jeden do wyboru przez ucznia: język polski lub wiedza o społeczeństwie
  • przedmioty rozszerzone grupa II jeden do wyboru przez ucznia: j. angielski,  j. niemiecki, historia,  geografia, biologia, chemia, fizyka, matematyka, informatyka
  • przedmiot uzupełniający: encyklopedia prawa
  • przedmioty dodatkowe: samorząd terytorialny w Polsce – innowacja pedagogiczna
  • język nowożytny:  j. angielski, j. niemiecki

Profil przygotowuje między innymi do studiów na kierunkach prawo, administracja, zarządzanie, nauki społeczne, politologia.  

INFORMACJE DODATKOWE

 

1.    Zajęcia wychowania fizycznego w klasach o profilu psychologiczno – pedagogicznym i prawno - administracyjnym realizowane są w formie zajęć fakultatywnych do wyboru w wymiarze dwóch godzin oraz jednej godziny zajęć w systemie klasowo – lekcyjnym; w ramach zajęć fakultatywnych do wyboru:

  • sztuki walki i podstaw samoobrony
  • gry zespołowe
  • pływalnia
  • taniec

2.      Języki obce nowożytne tj. język angielski i niemiecki realizowane są na poziomie podstawowym w czteroletnim cyklu nauczania. Przy podziale na grupy uwzględnia się stopień zaawansowania znajomości języka.

3.  Dodatkowe zajęcia akademickie prowadzone w formie wykładów, laboratoriów i praktycznych ćwiczeń na symulatorach ułatwiają przygotowanie do egzaminu maturalnego, pozwalają wykorzystać nabyte umiejętności w życiu codziennym i umożliwiają studiowanie na Uniwersytecie Morskim np. na  wydziale nawigacyjnym lub mechanicznym realizowane na terenie Uniwersytetu Morskiego lub w szkole: 

 Samorząd terytorialny w Polsce

(klasa o profilu psychologiczno – pedagogicznym i prawno - administracyjnym) – realizowane treści:

  • zasady funkcjonowania demokracji w Polsce
  • prawa i obowiązki obywatelskie
  • podział administracyjny Polski
  • struktura samorządu terytorialnego i sposób jego wybierania
  • zadania samorządu terytorialnego wobec obywateli ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania środków Unii Europejskiej

  

 

Nautyka z elementami nawigacji

 

(do wyboru dla klasy o profilu sportowo – obronnym) – zajęcia oferują:

 

  • wiedzę związaną z szeroko rozumianą nawigacją morską i bezpieczeństwem żeglugi
  • poznanie  kartograficzno-geodezyjnych podstaw nawigacji morskiej
  • dokonywanie obliczeń nawigacyjnych poprzez planowanie podróży, poznanie wykorzystania systemów map elektronicznych
  • korzystanie z urządzeń i systemów nawigacyjnych
  • rozszerzanie wiedzy informatycznej
  • poznanie międzynarodowego prawa drogi morskiej

 

 

  Fizyka doświadczalna

(do wyboru dla klasy o profilu sportowo – obronnym) - na zajęciach fizyki doświadczalnej młodzież:

  • zapoznaje się z podstawowymi przyrządami pomiarowymi
  • samodzielnie wykonuje doświadczenia w pracowni fizycznej
  • uczy się zasad bezpieczeństwa, a także metodyki pomiarowej
  • zapoznaje się z wykorzystaniem wybranych aplikacji do opracowania wyników pomiarów
  • uczy się planowania doświadczeń, sporządzania i analizy wykresów oraz odczytywania istotnych informacji
  • poznaje podstawowe zjawiska fizyczne i sposoby wyznaczania stałych fizycznych
  • zdobywa elementarne doświadczenie w pracy z przyrządami pomiarowymi   

  

 

WYMAGANE DOKUMENTY ORAZ ZASADY PRZYZNAWANIA PUNKTÓW

 

§ 1

Kandydat II LO w Rumi składa komplet wymaganych dokumentów:

  1.  wniosek, w którym dokonuje wyboru dwóch przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym w ciągu czterech lat nauki w liceum. W związku z tym prosimy o przemyślane i odpowiedzialne wybory, gdyż nie będzie możliwości zmiany przedmiotów po zatwierdzeniu grup.
  2.  karta informacyjna o kandydacie
  3. poświadczona kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty
  4. poświadczonakopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
  5. dwie fotografie
  6. inne dokumenty posiadane przez ucznia np. zaświadczenie o dysfunkcji, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej w przypadku kandydatów niepełnosprawnych
  7. dokumenty potwierdzające osiągnięcia szkolne punktowane w rekrutacji
  8.  zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty olimpiad lub konkursów
  9. kserokopia lub odpis aktu urodzenia
  10. kandydat do klasy sportowo-obronnej dołącza dodatkowo zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań do nauki w tego typu klasie. 

 

 

§ 2

1. O przyjęciu kandydata do klasy decyduje suma punktów, której składnikami są punkty uzyskane w wyniku egzaminu ósmoklasisty (maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania – 100). Wyniki egzaminu wyrażone w skali procentowej dla zadań z zakresu:

  • języka polskiego
  • matematyki

   przelicza się na punkty według zasady: wynik procentowy z ww. przedmiotów mnoży się przez 0,35

 

  • języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym

  przelicza się na punkty według zasady: wynik procentowy z przedmiotu mnoży się przez 0,3.

 

 

 

2.   Punkty pochodzące z przeliczenia ocen uzyskanych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z czterech obowiązkowych zajęć edukacyjnych (max 72 punkty):

  • języka polskiego
  • języka obcego (język angielski lub język niemiecki)
  • matematyki 
  • wskazanego przez ucznia czwartego przedmiotu:

- do klasy I a o profilu psychologiczno – pedagogicznym – historii

- do klasy I b o profilu sportowo – obronnym – fizyki lub geografii

- do klasy I c o profilu prawno – administracyjnym – wiedzy o społeczeństwie

 

3.    Sposób przeliczania na punkty ocen z każdego z czterech obowiązkowych zajęć edukacyjnych: 

 

  • celujący - 18 punktów                      
  • bardzo dobry - 17 punktów              
  • dobry - 14 punktów                          
  • dostateczny - 8 punktów
  • dopuszczający - 2 punkty

 

 

4.    Za inne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej kandydat może uzyskać:

 

a.       za ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem – 7 punktów,

b.       za udział w konkursach o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanych przez kuratora oświaty i uzyskanie tytułu:

  • finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
  • laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
  • finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów;

c.       uzyskanie w konkursach o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim:

  • tytułu finalisty konkursu z przedmiotu – 10 punktów,
  • tytułu laureata turnieju z przedmiotu – 4 punkty,
  • tytułu finalisty turnieju z przedmiotu – 3 punkty;

 

d. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

 

  • dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – 7 punktów,
  • tytułu laureatakonkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 punkty;


e. uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:

 

  • dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu – 10 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu – 7 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu – 5 punktów,
  • tytułu finalisty konkursu z przedmiotu – 7 punktów,
  • tytułu laureata turnieju z przedmiotu – 3 punkty,
  • tytułu finalisty turnieju z przedmiotu – 2 punkty;

 

f. uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:

 

  • międzynarodowym – 4 punkty,
  • krajowym – 3 punkty,
  • wojewódzkim – 2 punkty,
  • powiatowym – 1 punkt;

g. osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – 3 punkty.

h. w przypadku, gdy kandydat ma więcej, niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie, maksymalnie 18.

 

Sumuje się liczbę punktów uzyskanych za osiągnięcia wymienione w podpunktach a, b, c, d, e, f, g, h przy czym w podpunktach b i c wybiera się najważniejsze osiągnięcie.

 

 5. Podział kandydatów na klasy nastąpi w oparciu o deklaracje zawarte we wnioskach do szkoły oraz możliwości organizacyjne szkoły.

 

§ 3

1.    Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do szkoły niezależnie od kryteriów.

 

 

2.  W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub dysponowania wolnymi miejscami w ramach postępowania uzupełniającego brane będą pod uwagę następujące kryteria:

  • wielodzietność rodziny kandydata
  • niepełnosprawność kandydata
  • niepełna rodzina kandydata
  • objęcie kandydata pieczą zastępczą.  

 

 

  • § 4

     

    Terminy postepowania rekrutacyjnego, terminy składania dokumentów do klas pierwszych na rok szkolny 2021/2022

     

     

    Lp.

    Rodzaj czynności

    Termin w postępowaniu rekrutacyjnym

    1.

    Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

    od 17 maja 2021 r.

    do 21 czerwca 2021 r.

    do godz. 15.00

    2.

    Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły            ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz zmiana przez  kandydata wniosku o przyjęcie, w tym zamiana szkół do których kandyduje

    od 25 czerwca 2021 r.

    do 14 lipca 2021 r.

    do godz. 15.00

    4.

    Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym

    do 14 lipca 2021 r.

    5.

    Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym ustalonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach.

    do 21 lipca 2021 r.

    6.

    Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów  zakwalifikowanych

    i kandydatów niezakwalifikowanych

    22 lipca 2021 r.

    7.

    Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej.

     

    od  23 lipca 2021 r.  do 30 lipca 2021 r. do godz. 15.00

    8.

    Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych

    2 sierpnia 2021 r.

    - do godz. 14.00

    9.

    Poinformowanie przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole.

     2 sierpnia 2021 r.

    10.

    Opublikowanie przez właściwego Kuratora oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych     

    do 3 sierpnia 2021 r.

    11.

    Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.

    do 5 sierpnia  2021  r.

    12.

    Sporządzenie przez komisje rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia.

    do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia

    13.

    Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

    do 3 dni od dnia otrzymania uzasadniania odmowy przyjęcia

    14.

    Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

    do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły

     

     § 5

     

Uczniowie, którzy nie zostali przyjęci do szkoły w pierwszym terminie, starając się o przyjęcie 

do szkoły w terminie uzupełniającym; posługują się wyłącznie oryginałami świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty oraz kartą informacyjną na temat kandydata.

 

 

§ 6

 

1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Szkolna Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.

2. Do zadań Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej należy:

  • weryfikacja spełniania przez kandydata warunków i kryteriów branych pod uwagę podczas postępowania rekrutacyjnego
  • ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do szkoły
  • ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy przyjętych do szkoły
  • sporządzenie protokołu z postępowania rekrutacyjnego

 

§ 7

 

Dyrektor szkoły rozpatruje odwołania od wyników rekrutacji w ciągu trzech dni od ich złożenia.

 

 

 

Dyrektor szkoły

mgr Lucyna Oglęcka

 

 

publikacja Anna Młodzikowska - Zachar

[#2570]  am, 01.05.2021 10:28 
   [II LO] 1055 ROCZNICACHRZTU POLSKI

 

1055

 ROCZNICA

CHRZTU  POLSKI 

Przejdź do galerii  Chrzest Polski

 

 

 

W roku 2021 mija 1055 ROCZNICA CHRZTU POLSKI, przyjętego przez Mieszka I, władcę Polski w 966 r. Władca zapoczątkował tym samym proces chrystianizacji ziem polskich.  Data 14 kwietnia jest uznawana za początek istnienia państwa polskiego w rocznicę Chrztu Polski, który odbył się w Wielką Sobotę w 966 r. prawdopodobnie na Wyspie Ostrów Lednicki nieopodal grodu Gniezno. Chrzest miał znaczenie zarówno polityczne jak i kulturowe. Dla upamiętnienia tego wydarzenia dzień 14 kwietnia ogłoszony został polskim świętem państwowym.   

 

Obecna sytuacja nie pozwala dziś na uroczyste obchody  tego święta. A jeszcze nie tak dawno uczniowie naszego liceum uczestniczyli w ujmującej lekcji historii, przygotowanej przez panią Dorotę Dubiel – Stojek i poprowadzonej przez nasze absolwentki. Lekcja ta przybliżyła wszystkim uczestniczącym w akademii dzieje naszego państwa począwszy od 966 roku aż do czasów współczesnych, a także przypomniała o ludziach, którzy odegrali istotną rolę w historii Polski. Byli to m.in. Karol Wojtyła i Henryk Sienkiewicz. Profesjonalnie przygotowana prezentacja multimedialna w połączeniu z animacją filmową, pozwoliła nam odbyć historyczną podróż na przestrzeni 1050 lat historii Polski. Wysłuchaliśmy również poezji Jacka Kaczmarskiego. W galerii zdjęć kilka fotografii z tamtego dnia.

 

Anna Młodzikowska - Zachar

 

 

 

[#2595]  am, 15.04.2021 08:54 
   [SP 9] Dzień bezpiecznego Internetu w oddziałach wychowania przedszkolnego
[#2589]  al, 09.04.2021 11:11 
   [SP 9] Spotkanie z policjantami
[#2590]  al, 08.04.2021 21:36 
   [SP 9] Sukces Mateusz Byzdry

Sukces Mateusz Byzdry- II Olimpiada Historyczna "Junior"

Uczniowie biorący udział w II Olimpiadzie Historycznej "Junior" uzyskali możliwość rozwijania własnych zainteresowań historycznych (dobór lektur zgodnych z własnymi zainteresowaniami historycznymi), mogli doskonalić umiejętności typowe dla warsztatu historyka. Formuła Olimpiady znacznie różniła się od innych konkursów, kładąc nacisk na rozwijanie czytelnictwa, samodzielnego gromadzenia informacji z różnych źródeł oraz formułowania obszernych wypowiedzi.

Do eliminacji centralnych zakwalifikowało się 74 uczniów z całej Polski, z naszej szkoły Mateusz Byzdra – uczeń klasy VIII A.
Na tym etapie uczniowie rozwiązywali test z zakresu tematu przewodniego tegorocznej edycji "Epidemie na przestrzeni dziejów". Następnie odpowiadali na pytania ekspertów z zakresu "Podstawy programowej z historii szkoła podstawowa" oraz na pytania dotyczące wybranych przez ucznia 3 lektur (zgodnych z zainteresowaniami ucznia), a będących w wykazie Olimpiady.

Mateusz Byzdra wykazał się bardzo dużą wiedzą historyczną zajmując 20 miejsce i uzyskując tytuł finalisty II Olimpiady Historycznej "Junior".

Teresa Brunath

[#2586]  dh, 07.04.2021 10:13 
   [SP 9] Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
[#2592]  al, 07.04.2021 08:54 
   [SP 9] 6A dla hospicjum

W czasie godziny wychowawczej w VI a poruszyliśmy zagadnienie o potrzebie pomagania innym. Po zajęciach pojawił się pomysł, aby teorię wprowadzić w życie.

Uczniowie zdecydowali, aby w tych trudnych dla nas wszystkich czasach, zrobić coś dobrego – pomóc innym. W związku z tym klasa postanowiła zorganizować zbiórkę potrzebnych rzeczy dla młodszych kolegów i koleżanek, którzy przebywają w gdyńskim hospicjum Bursztynowa Przystań. W poniedziałek po lekcjach każdy z klasy kto chciał wspomóc zbiórkę mógł przynieść najpotrzebniejsze rzeczy. Zebrało się ich całkiem sporo. Zostały zapakowane do samochodu, a następnie przewiezione do hospicjum. Wszystkim osobom, które uczestniczyły w zbiórce hospicjum serdecznie dziękuje za otrzymaną pomoc i pamięć.

Przejdź do galerii  Pomoc dla hospicjum

Maciej Klamrowski

[#2585]  dh, 31.03.2021 14:02 
   [SP 9] Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
[#2583]  al, 31.03.2021 12:45 

18 lut 2020 © Copyright by ZSO --- 2013 --- All rights reserved 2.226.097  
stat4u
1,40625