Dnia 14 marca obchodzony jest Światowy Dzień Liczby Pi. Klasy 5B, 6A i 6F uczciły ten dzień szukając słów, które mają w sobie PI. Wykazały się przy tym kreatywnością i włożyły w to wiele pracy. Niektórzy wymyślili nawet zdania, w których liczba liter słów odpowiadała cyfrom rozwinięcia dziesiętnego liczby pi. Oto prace uczniów.
[II LO] Zbrodnia katyńska. Historia, polityka, konteksty kultury
Centralne Muzeum Jeńców Wojennych, jak co roku włącza się w upamiętnienie losu polskich obywateli, w tym jeńców wojennych, przetrzymywanych w latach II wojny światowej na terenie ZSRR oraz zamordowanych tam wiosną 1940 r., w ramach Zbrodni Katyńskiej.
W ramach obchodów, tych zapadających w pamięć okropnych wydarzeń, klasy 2d i 2e uczestniczyły w warsztatach online "Zbrodnia katyńska. Historia, polityka, konteksty kultury", zorganizowanych przez Centralne Muzeum Jeńców Wojennych. Celem warsztatów było ukazanie sytuacji polskich jeńców wojennych w niewoli radzieckiej. Uczestniczki i uczestnicy zajęć mieli okazję bardziej wnikliwie, głównie ze strony politycznej, przyjrzeć się mordowi dokonanemu na polskich żołnierzach wiosną 1940 r..
[SP 9] Tylko w marzeniach człowiek jest naprawdę wolny
Centralne Muzeum Jeńców Wojennych, jak co roku włącza się w upamiętnienie losu polskich obywateli, w tym jeńców wojennych, przetrzymywanych w latach II wojny światowej na terenie ZSRR oraz zamordowanych tam wiosną 1940 r., w ramach Zbrodni Katyńskiej.
W ramach obchodów, tych zapadających w pamięć okropnych wydarzeń, klasa 7d uczestniczyła w warsztatach online na temat pojęcia wolności "Tylko w marzeniach człowiek jest naprawdę wolny", zorganizowanych przez Centralne Muzeum Jeńców Wojennych. Celem warsztatów było ukazanie prawdy nie tylko o sytuacji ludzi zniewolonych fizycznie (jeńcy wojenni), ale też o kondycji niemal każdego człowieka – ograniczanego normami nakładanymi przez społeczeństwo, kulturę, czy własne ciało. Uczestnicząca w nich młodzież. W trakcie zajęć, uczestniczące w zajęciach dzieci - poznały kontekst historyczny, sytuację oraz stan emocjonalny żołnierzy przetrzymywanych w obozach jenieckich podczas II wojny światowej. Mam nadzieję, że pomogło to im w dostrzeżeniu podobieństw i różnic między marzeniami dzisiejszych nastolatków a marzeniami – często niewiele od nich starszych – polskich jeńców w niemieckiej i radzieckiej niewoli.
[SP 9] Ukryte Dziedzictwo. Co kryje polska ziemia?
Projekt "Ukryte Dziedzictwo. Co kryje polska ziemia?”
W dzieciństwie miałem wiele pomysłów na to kim właściwie chciałbym zostać. Jednym z nich był zawód archeologa. Podekscytowany filmami o Indianie Jonesie i grami z serii Tomb Raider marzyłem o wielkich przygodach. Nie miałem tak naprawdę pojęcia jak wygląda praca archeologa. W głowie były tylko dalekie podróże i poszukiwania zaginionego skarbu. W rzeczywistości praca archeologa to praca naukowa, nie ma filmowych przygód ani uciekania przed ożywionymi mumiami.
Dzięki uczestnictwu w projekcie edukacyjnym "Ukryte Dziedzictwo. Co kryje polska ziemia?” miałem możliwość ukazania uczennicom i uczniom klas 4a i 4d, że mimo braku hollywoodzkich wrażeń, zawód archeologa może być niesamowitą przygodą na całe życie.
Dzieci w ramach zajęć poznali warsztat i metody pracy archeologa. Mieli także okazję samemu spróbować swoich sił jako badacze przeszłości. Mierzyli, ważyli, opisywali, sporządzali dokumentację własnych znalezisk lub ciekawych przedmiotów.
Uczennica naszej szkoły Amelia Dziewit z klasy 5A walczy o Nagrodę Publiczności w Wojewódzkim Festiwalu Piosenki Mini Gdynia Open 2021.
Wejdź w poniższy link i zagłosuj. Każdego dnia można oddać jeden głos. Głosowanie potrwa do 15 marca do godz.12.00.
[II LO] Procedury sanitarne obowiązujące na egzaminie
PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA DOTYCZĄCA ZAPOBIEGANIA I PRZECIWDZIAŁANIA W ROZPRZESTRZENIANIU SIĘ COVID-19 WŚRÓD UCZNIÓW W CZASIE EGZAMINU MATURALNEGO (w tym próbnego)
1.Zdający nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, telefonów komórkowych, maskotek.
2.Na egzaminie każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych, linijki, cyrkla, kalkulatora itd. Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających.
3.Osoby, które przystępują do dwóch egzaminów jednego dnia, mogą w czasie przerwy opuścić budynek szkoły albo oczekiwać na terenie szkoły na rozpoczęcie kolejnego egzaminu danego dnia, jeżeli zapewniona jest odpowiednia przestrzeń.
4.Zdający są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali egzaminacyjnej. Po zajęciu miejsca w sali egzaminacyjnej (w trakcie egzaminu) zdający ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:
a)podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie,
b)wychodzi do toalety,
c)kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym i wychodzi z sali egzaminacyjnej.
5.Zdający nie dotykają dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu, a także przestrzegają higieny kaszlu i kichania; podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką.
6.Zdający zachowują odpowiedni dystans od innych zdających po zakończonym egzaminie; nie gromadzą się przed szkołą; wymieniają doświadczenia z egzaminu za pomocą mediów społecznościowych, komunikatorów, telefonicznie,
Komunikat opracowany na podstawie wytycznych GIS, MEiN i CKE
Centralna Komisja Egzaminacyjna informuje, że próbne egzaminy maturalne odbędą się w dniach od 3 do 16 marca br. z zachowaniem bezpieczeństwa sanitarnego
TERMINARZ
Data
Arkusze zamieszczone na stronie internetowej ok. godz. 9:00
Arkusze zamieszczone na stronie internetowej ok. godz. 14:00
3 marca (środa)
- język polski (poziom podstawowy PP)
- język łaciński i kultura antyczna (poziom rozszerzony PR)
- język mniejszości narodowych (PP)
4 marca (czwartek)
- matematyka (PP)
- filozofia (PR)
- historia muzyki (PR)
5 marca (piątek)
- język angielski (PP)
- historia sztuki (PR)
- język kaszubski (PR)
8 marca (poniedziałek)
- język angielski (PR i DJ – dwujęzyczny)
- języki francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski (PP)