1. Informacje o naborze i testach kwalifikacyjnych. 2. Dokumenty do pobrania. 3. Zasady rekrutacji i terminy.
1. Informacje o naborze i testach kwalifikacyjnych
Informacje wkrótce !!!
2. Dokumenty do pobrania.
3. Zasady i terminy rekrutacji.
REKRUTACJA NA ROK SZKOLNY 2020/2021 DO ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 9 W RUMI (WYŁĄCZNIE DLA DZIECI 6-LETNICH ROCZNIK 2014)
Zasady prowadzenia postępowania rekrutacyjnego do samorządowych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny
2020/2021 określa rozdział 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XIII/176/2019 Rady Miejskiej Rumi
z dnia 30 października 2019 r. w sprawie ustalenia kryteriów oraz określenia ich wartości punktowej w postępowaniu rekrutacyjnym na wolne miejsca dla dzieci realizujących
wychowanie przedszkolne w placówkach prowadzonych przez Gminę Miejską Rumia.
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzone będzie na wniosek rodzica/prawnego opiekuna.
- Terminy rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych:
L.p. |
Czynności postępowania rekrutacyjnego |
Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego |
1. |
Składanie wniosków wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków i kryteriów
branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego
w szkole podstawowej. |
02.03.2020r. - 13.03.2020r. |
2. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i
kandydatów niezakwalifikowanych. |
23.03.2020r. |
3. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata zakwalifikowanego woli przyjęcia wyrażonej we wniosku,
w formie pisemnego oświadczenia. |
23.03.2020r. - 27.03.2020r. |
4. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych |
03.04.2020r. |
- Kryteria w postępowaniu rekrutacyjnym na wolne miejsca dla dzieci realizujących wychowanie przedszkolne w placówkach prowadzonych przez Gminę Miejską Rumia:
na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego brane pod uwagę będą łącznie następujące kryteria ustawowe:
- wielodzietność rodziny kandydata;
- niepełnosprawność kandydata;
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Wszystkie powyższe kryteria mają wartość 40 pkt.
Dokumenty potwierdzające spełnianie w/w kryteriów:
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 1 – zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu lub w przypadku samozatrudnienia – oświadczenie o prowadzonej działalności gospodarczej lub zaświadczenie z uczelni/szkoły zawierające informację o nauce w systemie dziennym;W/w składa każdy z rodziców lub rodzic samotnie wychowujący.
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 3 – oświadczenie dotyczące uczęszczania rodzeństwa kandydata do placówki;
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 4 oświadczenie o dochodzie na rodzinę;
W/w dokument można złożyć formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii albo urzędowo poświadczonej kopii zgodnie z art. 76a § 1 Kpa odpisu lub wyciągu z dokumentu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu
tego etapu publiczne przedszkole, oddział przedszkolny w publicznej szkole podstawowej nadal będzie dysponował wolnymi miejscami,
na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane będą pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący:
- dziecko obojga rodziców lub rodzica samotnie wychowującego pracujących/pracującego zawodowo lub rodziców/rodzica
studiujących/studiującego bądź uczących się/uczącego w systemie dziennym - 10 punktów,
- dziecko w wieku 6 lat, które jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne - 20 punktów,
- dziecko, którego rodzeństwo w roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja, będzie kontynuowało edukację w placówce – 5 punktów,
- dochód na osobę w rodzinie: w przypadku dochodu w wysokości mniejszej lub równej 100% kwoty, o której mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada
2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2220 ze zm.) tj. 674,00 zł – 1 punkt, w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 100% kwoty,
o której mowa w lit. a, liczbę punktów oblicza się dzieląc tę kwotę przez dochód na osobę w rodzinie dziecka. Wynik ilorazu zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku.
Dokumenty potwierdzające spełnianie w/w kryteriów:
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 1 – zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu lub w przypadku samozatrudnienia – oświadczenie o prowadzonej działalności
gospodarczej lub zaświadczenie z uczelni/szkoły zawierające informację o nauce w systemie dziennym; W/w składa każdy z rodziców lub rodzic samotnie wychowujący.
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 3 – oświadczenie dotyczące uczęszczania rodzeństwa kandydata do placówki;
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 4 oświadczenie o dochodzie na rodzinę;
- Wniosek dostępny będzie w sekretariacie przedszkola/szkoły oraz na ich stronach internetowych.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego publiczne przedszkole/oddział przedszkolny w publicznej szkole podstawowej będą nadal dysponować wolnymi miejscami dyrektor przedszkola, szkoły podstawowej przeprowadzi postępowanie uzupełniające.
Terminy postępowania uzupełniającego:
L.p. |
Czynności postępowania rekrutacyjnego |
Terminy przeprowadzenia postępowania uzupełniającego |
1. |
Składanie wniosków wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków i kryteriów
branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego
w szkole podstawowej. |
17.08.2020r. – 21.08.2020r. |
2. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i
kandydatów niezakwalifikowanych. |
24.08.2020r. |
3. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata zakwalifikowanego woli przyjęcia wyrażonej we wniosku,
w formie pisemnego oświadczenia. |
24.08.2020r.- 27.08.2020r. |
4. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych |
28.08.2020r. |
W postępowaniu uzupełniającym zastosowanie ma procedura taka jak w postępowaniu rekrutacyjnym.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Mając na uwadze art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej jako RODO informujemy:
Kto jest administratorem danych?
Administratorem danych jest ZSO Szkoła Podstawowa Nr 9 w Rumi z siedzibą przy ul. Stoczniowców 6, 84-230 Rumia. Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@rumia.edu.pl oraz pisemnie na adres siedziby Szkoły.
Na jakiej podstawie będą przetwarzane danych osobowe?
Podstawą przetwarzania danych osobowych są przepisy prawa (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 133, 149, 150, 155, 160 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe oraz Uchwała Nr XIII/176/2019 Rady Miejskiej Rumi z dnia
30 października 2019 r. w sprawie ustalenia kryteriów oraz określenia ich wartości punktowej w postępowaniu rekrutacyjnym na wolne miejsca dla dzieci realizujących wychowanie przedszkolne w placówkach prowadzonych przez Gminę Miejską Rumia.
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane?
Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego
są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu kształcenia, a kandydatów nieprzyjętych przez okres roku.
Kto będzie odbiorcą danych?
Odbiorcami danych może być organ prowadzący - Urząd Miasta Rumi. Po zakończonej rekrutacji listy zawierające imię i nazwisko, zakwalifikowany/ niezakwalifikowany będą wywieszone w siedzibie Szkoły, nie dłużej niż 21dni.
Po rozpoczęciu roku szkolnego odbiorcami danych będą również: NFZ (przychodnia współpracująca ze szkołą), minister ds. oświaty i wychowania (System Informacji Oświatowej), OKE w Gdańsku, dostawca e-dziennika oraz inne podmioty, z którymi Administrator będzie współpracował na podstawie przepisów prawa lub podpisanych umów.
Jakie prawa przysługują osobom, których dane dotyczą?
Mają Państwo prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Czy podanie danych jest obowiązkowe czy dobrowolne?
Podanie danych jest dobrowolne w zakresie spełnienia kryteriów ustawowych
i wymaganych przez organ prowadzący. Rodzic ma prawo odmówić podania danych spełniających kryteria, przy czym może to skutkować utratą uprawnienia
do pierwszeństwa w kwalifikacji (dodatkowe punkt nie zostaną naliczone).
W pozostałym zakresie podanie danych (danych ucznia, rodziców) jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa (Ustawa - Prawo oświatowe).
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
Uwaga!!! Do klasy I publicznej szkoły podstawowej dzieci zamieszkałe w obwodzie tej szkoły przyjmowane są na podstawie zgłoszenia rodziców/prawnych opiekunów.
Wzór zgłoszenia do klasy I dostępny jest w sekretariacie oraz na stronie internetowej szkoły obwodowej.
REKRUTACJA NA ROK SZKOLNY 2020/2021 KANDYDATÓW SPOZA OBWODU DO KLASY I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 9 W RUMI
- Terminy rekrutacji kandydatów spoza obwodu do klasy I szkoły podstawowej:
L.p. |
Czynności postępowania rekrutacyjnego |
Terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego |
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły
podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków i kryteriów
branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. |
23.03.2020r. – 27.04.2020r. |
2. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych |
11.05.2020r. |
3. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata zakwalifikowanego woli przyjęcia wyrażonej we wniosku,
w formie pisemnego oświadczenia. |
11.05.2020r. – 22.05.2020r. |
4. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych |
26.05.2020r. |
- Kryteria w postępowaniu rekrutacyjnym na wolne miejsca dla kandydatów do klasy I szkoły podstawowej prowadzonej przez Gminę Miejską Rumia:
- kandydat, którego rodzeństwo uczęszcza do szkoły podstawowej do której składany jest wniosek - 50 pkt;
- kandydat, który uczęszcza w bieżącym roku szkolnym do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej do której składany jest wniosek - 40 pkt;
- niepełnosprawność kandydata - 30 pkt;
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie (oznacza to wychowywanie dziecka przez pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba, że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem) - 30 pkt;
- wielodzietność rodziny kandydata (oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci) - 30 pkt;
- objęcie kandydata pieczą zastępczą - 30 pkt;
- kandydat, który uczęszcza w bieżącym roku szkolnym do przedszkola położonego w obwodzie szkoły podstawowej do której składany jest wniosek - 10 pkt.
- Dokumenty potwierdzające spełnianie w/w kryteriów:
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 1 – oświadczenie rodzica o uczęszczaniu rodzeństwa kandydata do szkoły podstawowej do której składany jest wniosek;
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 2 – oświadczenie rodzica o uczęszczaniu kandydata w bieżącym roku szkolnym do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej do której składany jest wniosek;
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 3 – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1172 ze zm.);
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 4 – prawomocny wyrok sądu orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu lub oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 5 – oświadczenie rodzica o wychowywaniu kandydata w rodzinie wielodzietnej;
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 6 – dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1111 ze zm.);
- w odniesieniu do kryterium określonego w pkt 7 – oświadczenie rodzica o uczęszczaniu kandydata w bieżącym roku szkolnym do przedszkola położonego w obwodzie szkoły podstawowej do której składany jest wniosek.
Dokumenty wymienione w pkt 3, 4 i 6 należy składać w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego, zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, odpisu lub wyciągu z dokumentu lub w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica/prawnego opiekuna kandydata.
- Wniosek dostępny będzie w sekretariacie szkoły oraz na jej stronie internetowej.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego publiczna szkoła podstawowa będzie nadal dysponować wolnymi miejscami dyrektor tej szkoły przeprowadzi postępowanie uzupełniające.
Terminy postępowania uzupełniającego:
L.p. |
Czynności
postępowania uzupełniającego |
Terminy
przeprowadzenia postępowania uzupełniającego |
1. |
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków i kryteriów
branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. |
27.05.2020r. - 08.06.2020r. |
2. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i
kandydatów niezakwalifikowanych. |
19.06.2020r. |
3. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata zakwalifikowanego woli przyjęcia wyrażonej we wniosku,
w formie pisemnego oświadczenia. |
22.06.2020r. – 25.06.2020r. |
4. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych |
26.06.2020r. |
W postępowaniu uzupełniającym zastosowanie ma procedura taka jak w postępowaniu rekrutacyjnym.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Mając na uwadze art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej jako RODO informujemy:
Kto jest administratorem danych?
Administratorem danych jest ZSO Szkoła Podstawowa Nr 9 w Rumi z siedzibą przy ul. Stoczniowców 6, 84-230 Rumia. Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@rumia.edu.pl oraz pisemnie na adres siedziby Szkoły.
Na jakiej podstawie będą przetwarzane danych osobowe?
Podstawą przetwarzania danych osobowych są przepisy prawa (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 133, 149, 150, 155, 160 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe oraz Uchwała Nr XIII/176/2019 Rady Miejskiej Rumi z dnia
30 października 2019 r. w sprawie ustalenia kryteriów oraz określenia ich wartości punktowej w postępowaniu rekrutacyjnym na wolne miejsca dla dzieci realizujących wychowanie przedszkolne w placówkach prowadzonych przez Gminę Miejską Rumia.
Jak długo dane osobowe będą przetwarzane?
Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego
są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu kształcenia, a kandydatów nieprzyjętych przez okres roku.
Kto będzie odbiorcą danych?
Odbiorcami danych może być organ prowadzący - Urząd Miasta Rumi. Po zakończonej rekrutacji listy zawierające imię i nazwisko, zakwalifikowany/ niezakwalifikowany będą wywieszone w siedzibie Szkoły, nie dłużej niż 21dni.
Po rozpoczęciu roku szkolnego odbiorcami danych będą również: NFZ (przychodnia współpracująca ze szkołą), minister ds. oświaty i wychowania (System Informacji Oświatowej), OKE w Gdańsku, dostawca e-dziennika oraz inne podmioty, z którymi Administrator będzie współpracował na podstawie przepisów prawa lub podpisanych umów.
Jakie prawa przysługują osobom, których dane dotyczą?
Mają Państwo prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Czy podanie danych jest obowiązkowe czy dobrowolne?
Podanie danych jest dobrowolne w zakresie spełnienia kryteriów ustawowych
i wymaganych przez organ prowadzący. Rodzic ma prawo odmówić podania danych spełniających kryteria, przy czym może to skutkować utratą uprawnienia
do pierwszeństwa w kwalifikacji (dodatkowe punkt nie zostaną naliczone).
W pozostałym zakresie podanie danych (danych ucznia, rodziców) jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa (Ustawa - Prawo oświatowe).
|